Crypto-uitwisselingen kunnen de reclame vertragen na zorgen van Center

De kwestie van het terugdringen van niet-transparante advertenties over de handel in cryptocurrency kwam ter sprake tijdens de regeringsvergadering die werd voorgezeten door de premier en ook tijdens de vergadering tussen vertegenwoordigers van de industrie en de vaste parlementaire commissie voor financiën.

Vooruitlopend op de langverwachte knipoog van het kabinet voor de cryptocurrency-rekening, overwegen cryptocurrency-uitwisselingen om de reclame te vertragen en hun focus te verschuiven naar educatie door middel van advertenties.

Een bron uit de sector vertelde Moneycontrol: “Er is een brede consensus onder bedrijven om langzaam te gaan met advertenties of het op zijn minst op een meer verantwoorde manier te doen, waarbij de focus meer ligt op educatie en marketing.”

Tijdens een vergadering onder voorzitterschap van premier Narendra Modi over cryptocurrency met belanghebbenden op 13 november, werd bezorgdheid geuit over niet-transparante advertenties die jongeren zouden kunnen misleiden.

 

Crypto industrie

Dit werd gevolgd door een bijeenkomst tussen vertegenwoordigers van de cryptocurrency-industrie en de vaste parlementaire commissie voor financiën op 15 november, waar de kwestie van paginagrote crypto-advertenties in nationale dagbladen opnieuw aan de orde kwam.

Volgens een rapport in The Economic Times hebben crypto-uitwisselingen zoals CoinDCX, CoinSwitch Kuber en WazirX in totaal Rs 50 crore uitgegeven aan advertentie-uitgaven tijdens de ICC T20 World Cup.  “De industrie vat deze zorgen natuurlijk niet licht op. We zullen dit stap voor stap aanpakken”, zegt Sathvik Vishwanath, oprichter en CEO van Unocoin. De industrie kijkt ook uit naar duidelijke richtlijnen voor advertenties die kunnen volgen na duidelijkheid over regelgeving.

 

Focus op onderwijs en transparantie

“Een aantal mensen die gewoonlijk op de traditionele manier investeren, waren nieuwsgierig na het zien van de crypto-campagnes, wat een solide voordeel was voor de cryptospelers. shiba coin verwachting is positief. Maar de industrie had eerst meer bewustzijn en voorlichting over het onderwerp moeten creëren en vervolgens moeten kijken naar het bouwen van de markt”, zegt communicatiestrategieadviseur Karthik Srinivasan.

In oktober nam CoinSwitch Kuber acteur Ranveer Singh aan als merkambassadeur, en CoinDCX trok acteur Ayushmann Khurrana binnen. Uitwisselingen leggen ook contact met influencers op sociale-mediaplatforms voor advertenties.

 

Na het tempo van adverteren te hebben opgepikt, moet de industrie nu mogelijk voorzichtig omgaan met de berichten en disclaimers die in deze advertenties worden genoemd.

Een bron uit de sector zei: “De verwachting van crypto-uitwisselingen zal zijn dat de advertenties transparant zijn en geen valse beloften doen. Advertenties moeten duidelijk zijn in termen van risico’s en mensen informeren dat de sector nog moet worden gereguleerd.”

 

Aanstaande cryptorekening

Dit is een zeer cruciale tijd voor de industrie, aangezien het ministerie van Financiën van plan is om de cryptocurrency-wet in te dienen tijdens de wintersessie van het parlement, die zal worden gehouden van 29 november tot 13 december. Moneycontrol had op 15 november gemeld dat de regering momenteel aan het werk is over de definitie van cryptocurrencies, fiscale behandeling van winsten en ook nadenken over welke instantie de sector zal reguleren.

Terwijl aan de ene kant discussies en overleg worden gevoerd op het hoogste niveau tussen de Reserve Bank of India (RBI) en het ministerie van Financiën, heeft de vaste parlementaire commissie voor Financiën de sector om antwoorden gevraagd over hoe de sector momenteel functioneert en ook over hoe India kan profiteren van cryptocurrencies.

In een interview met CNBC-TV18 zei Jayant Sinha, de voorzitter van de vaste parlementaire commissie voor financiën, dat verschillende cryptocurrencies anders moeten worden gereguleerd op basis van gebruikssituaties.

 

Crypto-uitwisselingen besteedden Rs 50 crore aan advertenties tijdens de ICC T20 World Cup.

“Crypto-financiering kan dienen als een activa-, handels- of betalingssysteem. We moeten het op de juiste manier in een van deze categorieën onderbrengen en daarna kunnen we de juiste lijnen trekken en dan kan het belastingkader naadloos worden toegepast’, zei Sinha. xrp koers bitvavo vandaag is gestegen. Ondertussen herhaalde RBI-gouverneur Shaktikanta Das het standpunt van RBI over zorgen rond cryptocurrencies.

Tijdens het achtste State Bank of India (SBI) Banking and Economics Conclave op 16 november zei Das: “Het aantal cryptocurrency-rekeningen in India is overdreven. Er is behoefte aan diepere discussies over crypto’s en we moeten nog goed geïnformeerde discussies zien over belangrijke zorgen, waarvan sommige door RBI naar voren zijn gebracht.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.